W tym dziale rozpoczniemy przygodę z GDI. Nasuwa nam się proste pytanie: co to jest GDI? Otóż, jest to skrót od "Graphics Device Interface", tłumacząc "Interfejs urządzenia graficznego", czyli interfejs naszej karty graficznej. GDI to Windowsowe biblioteki do obsługi grafiki, dzięki niej możemy sobie coś namalować na oknie.

GDI w Windowsie pod względem wydajnościowym ma kiepski wynik. Napisanie gry pod tą bibliotekę raczej nie jest możliwe, gdyż GDI nie radzi sobie z dynamicznymi zmianami grafiki, animacjami. Natomiast zostało napisane dla statycznej grafiki, czyli zwykłego użytkowania pulpitu i tu spisuje się najlepiej. W Windowsie jest jeszcze inna biblioteka do obsługi grafiki, DirectX Graphicis. Ona właśnie została napisana z myślą o grach, dynamicnzym renderowaniu scen 3D. W tym dziale poznamy tajniki interfejsu GDI.

GDI niesie ze sobą masę nowcyh funkcji i obiektów z jakimi przyjdzie nam pracować, przy rysowaniu grafiki na naszym okienku.